Uprchlíci na Rujáně

Vzduch - 15, voda - 15, rychlost větru - hodně velká. Z jedné strany se ozývá noční hluk moře a jeho setkání s dunami a na straně druhé je mrazivé ticho megalomanské hitlerovské stavby.

Saunový svět ve Stralsundu nabízí vše, co člověk potřebující vyladění motoru těla potřebuje. A tak jsme do toho chrámu rozkoše zdraví vstoupili také. Kolem nás byli především Němci a Němky v celé své nahotě. Měli nejspíš už odvoleno a pokud nebyly zrovna v páru jako my, marně vyhlíželi nějakého toho snědého mladíka, který si snad zapomněl někde sundat burku nebo co a konečně začne někoho osahávat. Nedočkali se. Nikdo takový na severovýchodě Německa není. A tak zůstalo u pocení a zchlazování a tak několikrát dokola. Lidé vychází ze saunového světa čistí. Zvenčí i zevnitř. A bez jakýchkoliv aliancí a jejich profesůrských příznivců odněkud z Prahy.

Když jsme přejížděli ten dlouhý most ze Stralsundu, začalo pršet. A pršelo vydatně a stále. Rujána nebo přesněji Rügen je ostrov veliký na dopravu pro chodce, ale autem jste za pár minut na jeho severním konci. A tam míříme. Před trajektovým terminálem stojí už poměrně dost aut a autobusů a protože máme ještě pár hodin čas, vydáváme se na výlet. Po sauně vyhládne a tak jako první vyrážíme do sousedního městečka na něco dobrého. Ptáme se místních, co by nám doporučili. Nejlépe nějakou místní specialitu. Dozvídáme se však, že nejlepší jídlo dostaneme v italské restauraci nebo v tom podniku, co patří hrozně milému turkovi a nebo je tu ještě slušná čínská restaurace. Není to pro nás dost lokální a tak vcházíme do staré knajpy s pravými severoněmeckými specialitami. Horký brambor se studenou rybou chutná obstojně a nealkoholické pivo také.

Stále ještě máme dost času. A tak pokračujeme ve výletu. Jakpak to asi vypadá v místě zvaném Prora? Toto ve své době největší rekreační středisko pro usměvavé příznivce a ctitele neúspěšného knírkatého malíře pohlednic odněkud z Rakouska, kteří zde mohli v klidu odpočívat a nabírat sílu na budování věčné říše, výrobu zbraní a munice a hlídání nebezpečných živlů v pracovních táborech případně v zařízeních určených pro eliminaci škodlivých etnik. Měli tu k dispozici vše. Nádraží, ubytování, sportoviště, obrovské stravovací zařízení a dokonce i pivovárek. A hned za dunou moře. Prostě pohádka. Pohádka, po které se příznivcům totalit v různých evropských zemích evidentně stýská. Dnes je to však trochu jiné a poněkud ponuré. A protože vítr je opravdu docela silný, odjíždíme zpět k trajektu.

Potom co nás obrovská svařovaná velryba spolkne, vyjíždíme výtahem do společenské části trajektu a sledujeme zatím ještě střízlivé seveřany jak si vychutnávají nákup a konzumaci jakéhokoliv alkoholu bez nutnosti registrace ve státním obchodě. Dáváme přednost odpočinku a alespoň na 4 hodiny zapomínáme díky snům na svět kolem nás.

Probouzíme se a protože venku už je světlo všímáme si, že hnědá obloha nad kontinentální Evropou je někde pryč, vzadu. Dýchá se nám lépe. Uprchlíci na Rujánu nepatří. Dobré ráno Švédsko!

Autor: Ladislav Matuška | pondělí 12.9.2016 12:32 | karma článku: 20,04 | přečteno: 1323x

Ladislav Matuška

Největší problémy dnešního světa mají kořeny v Islámu

Celý svět je víceméně ve válce. Není to viditelná válka konvenčních zbraní, ale obě strany konfliktu jsou zřejmé. Síly středověku se snaží porazit síly současnosti a ovládnout budoucnost.

15.8.2017 v 10:32 | Karma: 37,45 | Přečteno: 1648x | Diskuse| Politika

Ladislav Matuška

Jsme připraveni na miliony nových euroafričanů?

Do Itálie a následně dále do Evropy připlouvá za pomoci neziskových organizací typu Lékaři bez hranic a Jugend rettet tisíce nelegálních imigrantů. Tito lidé nejsou oběti války, nejsou chudí a nejsou vůbec v tísni.

8.8.2017 v 16:39 | Karma: 43,39 | Přečteno: 2854x | Diskuse| Politika

V Číně zemřel člověk

Je smutné, když zemře někdo známý a blízký. A když zemře někdo vzdálený, dá se jeho skon vždy nějak využít. A tak to bylo a je i v případě úmrtí čínského nositele Nobelovy ceny míru minulý týden.

16.7.2017 v 9:31 | Karma: 25,57 | Přečteno: 903x | Diskuse| Společnost

Kdo nesmrdí, není Čech?

Každé ráno. Na každém rohu v jakémkoliv městě v Česku je v okruhu minimálně jeden smrdící člověk. Celoročně. Tohle je fenomén.

11.7.2017 v 14:48 | Karma: 26,99 | Přečteno: 1647x | Diskuse| Společnost

Je to válka náboženská?

Dnes v noci v Londýně, nejbezpečnějším městě světa podle tamního starosty, zase vraždil zuřivý automobil. Svět jak jsme ho znali, je ve válce. Je potřeba si to přiznat.

19.6.2017 v 10:07 | Karma: 33,32 | Přečteno: 1248x | Diskuse| Média

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Svět je nejlepší místo k životu. A já rád žiji.