Nevíte kde je kopírka?

Když otevíráte nové prostory pro kanceláře a sídlo firmy, ze začátku bloudíte a nevíte kde kdo sedí a kde se nachází to které oddělení. Po chvilce si však zvyknete a všechno hravě najdete. Pokud však máte to štěstí, že jste černoch (nebo dokonce afroameričan), nenajdete nikdy nic. Třeba Vám někdo poradí a zblázní-li se svět, dostanete se i do nějaké funkce.

Začalo to sice mnohem dříve, ale ten pravý šramot začal v pondělí. Přišel jsem do liduprázdné budovy, kterou hlídali dva opravdu černí šerifové a vystoupal jsem do poschodí. Prohlédl jsem si recepci, zasedací místnost, 3 kanceláře, archív, toalety a místnost 108, kde byla umístěn velkokapacitní přístroj, který dokáže tisknout, scannovat a kopírovat. Sedl jsem si do své kanceláře, zapnul jsem si počítač a usrkl si kávy a už přišel první nový zaměstnanec.

Vysvětlil jsem mu jeho povinnosti, zodpověděl jsem mu jeho otázky a na závěr jsem ho upozornil na to, že kopírka se nachází v místnosti číslo 108. Velmi podobně to pokračovalo s druhým, třetím, čtvrtým i pátým kolegou. S hodinovým zpožděním přisli 3 poslední kolegové, shodou okolností všichni afroameričani. Na rozdíl od všech předcházejících trval rozhovor s nimi déle něž hodinu. Zajímali se zejména na flexibilitu pracovní doby, čas a délku přestávek a na termín první možné dovolené, kterou budou moci čerpat. Stejně jako ostatní byli upozorněni na skutečnost, že kopírka, scanner a tiskárna se nacházejí v místnosti číslo 108.

Rozesla jsem všem kolegům a kolegyním úlohy mailem a chystal se na návštěvu prvního zákazníka. Asi po deseti minutách přišla má nová černá kolegyně a s úsměvem na tváři se mě zeptala, jestli nevím, kde je kopírka. Slušně jsem jí odpověděl, že v místnosti číslo 108. Poděkovala mi. Za dalších 5 minut přišla znova a řekla mi, že v místnosti číslo 108 je sice veliká tiskárna, ale kopírku, že tam nenašla. Vysvětlil jsem jí tedy, že se jedná o takzvané multifunkční zařízení a pro jistotu jsem s ní šel do místnosti 108 a všechny tři funkce toho zařízení jsem jí ukázal. Během dalších dvou hodin se podobná situace opakovala i s oběma zbylými černými kolegy. A tak jsem vždy trpělivě ukazoval všechny tři funkce našecho firemního multifunkčního zařízení. Tak uběhl první den.

V úterý jsem přišel do firmy až jako druhý, protože kolegyně v recepci už byla na svém místě. Absolvoval jsem dvě dohodnuté schůzky a potom jsem svolal poradu, na které jsem všem kolegům znovu mimo jiné řekl, že naše multifnkční zařízení, které je zároveň tiskárnou, kopírkou i scannerem se nachází v místnosti číslo 108. Odešel jsem na pracovní oběd mimo firmu a když jsem se vrátil, řekla mi kolegyně z recepce, že jeden černý kolega na mě už 10 minut čeká a potřebuje se mnou hovořit. Posadil jsem se tedy a vyslechl jsem ho. Ptal se mě, zda bych nebyl tak hodný a neprozradil mu, kde se nachází kopírka. Stále ještě v klidu jsem mu tedy zopakoval, že v místnosti číslo 108. A tak uběhl i druhý den.

Ve středu jsem měl hned ráno návštěvu s finančního úřadu a zhruba po půl hodině jednání s těmito velmi vítanými hosty, zaklepala na jednací místnost koelgyně z recepce a řekla mi, že naše černá kolegyně je velmi smutná, a že se mnou potřebuje okamžitě muvit. Omluvil jsem se tedy a šel za ní. Seděla v slzách za svým stolem a vzlykajíc mi říkala, že nemůže dokončit svůj úkol, protože má nascannovat nějaký dokument a ona neví, kde je scanner. Uklidnil jsem jí tedy a odvedl jí do místnosti číslo 108 ke kopírce a znovu jí trpěiivě vysvětlil všechny funkce našeho multifunkčního zařízení. Poděkovala mi a přestala plakat. Pomalu uběhla i středa.

Ve čtvrtek jsem přišel do kanceláře poněkud později a už na mě čekali dva černí kolegové. Jistě asi všichni tušíte, na co se mě potřebovali zeptat. A tak uvažuji, jestli se nemám rovnou přestěhovat do kanceláře 108. Ale asi to neudělám, protože pokud bych tam seděl, klepali by mi mí černí kolegové na dveře neustále, protože někde ta kopírka musí být. Ale oni zkrátka neví kde.

A neví to nikdy. A co Vy? Nevíte kde je kopírka?

Autor: Ladislav Matuška | středa 8.12.2010 16:55 | karma článku: 17,71 | přečteno: 3197x
  • Další články autora

Ladislav Matuška

Největší problémy dnešního světa mají kořeny v Islámu

Celý svět je víceméně ve válce. Není to viditelná válka konvenčních zbraní, ale obě strany konfliktu jsou zřejmé. Síly středověku se snaží porazit síly současnosti a ovládnout budoucnost.

15.8.2017 v 10:32 | Karma: 37,45 | Přečteno: 1648x | Diskuse| Politika

Ladislav Matuška

Jsme připraveni na miliony nových euroafričanů?

Do Itálie a následně dále do Evropy připlouvá za pomoci neziskových organizací typu Lékaři bez hranic a Jugend rettet tisíce nelegálních imigrantů. Tito lidé nejsou oběti války, nejsou chudí a nejsou vůbec v tísni.

8.8.2017 v 16:39 | Karma: 43,39 | Přečteno: 2854x | Diskuse| Politika

Ladislav Matuška

V Číně zemřel člověk

Je smutné, když zemře někdo známý a blízký. A když zemře někdo vzdálený, dá se jeho skon vždy nějak využít. A tak to bylo a je i v případě úmrtí čínského nositele Nobelovy ceny míru minulý týden.

16.7.2017 v 9:31 | Karma: 25,57 | Přečteno: 903x | Diskuse| Společnost

Ladislav Matuška

Kdo nesmrdí, není Čech?

Každé ráno. Na každém rohu v jakémkoliv městě v Česku je v okruhu minimálně jeden smrdící člověk. Celoročně. Tohle je fenomén.

11.7.2017 v 14:48 | Karma: 26,99 | Přečteno: 1647x | Diskuse| Společnost

Ladislav Matuška

Je to válka náboženská?

Dnes v noci v Londýně, nejbezpečnějším městě světa podle tamního starosty, zase vraždil zuřivý automobil. Svět jak jsme ho znali, je ve válce. Je potřeba si to přiznat.

19.6.2017 v 10:07 | Karma: 33,32 | Přečteno: 1248x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

První létající divize. Armáda investuje miliardy, chce masy dronů do tří let

18. května 2024  10:48

Válka na Ukrajině je bitvou technologií a především pak bezpilotních prostředků. To si uvědomuje i...

KLDR hodnotila přesnost střel odpalem do moře. Kim posílí jaderný program

18. května 2024  10:15

Severní Korea provedla zkoušku odpalu taktické balistické střely do Japonského moře. Severokorejský...

Epidemioložka SZÚ varuje, že legionella může být ve vířivkách i osvěžovačích

18. května 2024

Rozstřel Je černý kašel na ústupu nebo stále ještě představuje hrozbu? A kde se můžeme nakazit záškrtem nebo...

Velká záhada rozluštěna. Bloky na stavbu pyramid přinesl do pouště Nil

18. května 2024

Premium Vědci možná vyřešili záhadu táhnoucí se celá tisíciletí: jak staří Egypťané dotáhli obrovské...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 885
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1700x
Svět je nejlepší místo k životu. A já rád žiji.