Ladislav Matuška

Rusko není nepřítelem

3. 01. 2017 16:41:09
Ministerstvo vnitra vymyslelo pracovní náplň pro několik analytiků, které se mají zabývat hybridními hrozbami a následně na ně reagovat. V žádném případě prý nejde o cenzuru a celé nás to má ochránit před jakýmsi Ruskem.

Když jsem chodil do školy, musel jsem se učit ruštinu. Podvědomě to ve mě vypěstovalo jakýsi odpor nejen k tomu jazyku, ale i k té kultuře a potažmo zemi. Postavil jsem se proti tomu po svém a naučil se hrát jejich hru – šachy (vím, že ta hra pochází od jinud, ale tehdy jí opravdu šachisti ze Sovětského svazu vládli). A občas jsem s nimi prohrál, občas remizoval a světe div se, velmi často vyhrál. Můj hněv vypěstovaný neoblíbeným předmětem se proměnil v snahu odbýt si to na šachovnici a nikde jinde.

Rusko se změnilo. Jejich šachisti, už neovládají svět, země i navzdory nesmyslným embargům roste ekonomicky rychleji než cokoliv představitelného „na západě“ a přestože čelí mnohem většímu nebezpečí extrémního terorismu jak politického (zejména prozápadní muslimští demokraté původem z Kavkazu) tak ekonomického (Čína, Turecko, Indie), země se nerozpadla a obětí v řadách civilistů je v porovnání s Evropou mnohem méně.

Chytří lidé (alespoň jsem si myslel, že jsou chytří) mi stále opakovali jak strašnou hrozbou dnešní Rusko pro demokracii a Evropu je, až jsem tomu skoro uvěřil. Skoro za každým serverem sedí po zuby ozbrojený hacker, který řídí dění světa na pokyn toho strašlivého cara v Kremlu. Opravdu?

Můj bežný život ohrožuje nahodilý terorismus, proti kterému Rusko velmi aktivně vystupuje. Takže tohle asi problém není. Náš globální problém je šílenec, který ovládá Severní Koreu. A ten není podporován Ruskem, nýbrž Čínou, která si ho pěstuje jako „béčko“ pro bitvu z celým světem. Takže ani v tomhle Rusko nejede. NATO, kterého jsme členem už dávno nefunguje díky skvělé Obamově administrativě ani jako pěvecký sbor pro koncerty amerických či britských sólistů a tak pomalu zaniká. Takže ani tam problém není. V čem je tedy to Rusko vlastně nebezpečné?

V tom, že se ukazuje, že svět tak, jak ho kdysi pár vlivných nalinkovalo, dav v nevědomosti udržovalo a svou moc upevňovalo, se rozpadl. A všichni ti, kteří z tohoto programu všeobecné lži profitovali a byli na něm existenčně závislí, se bojí o svůj lososový chlebíček a fértrejd kafíčko. A tak to nebezpečí nazývakí „hybridní hrozbou“. Je to hybridní strach z toho, že budu muset zítra dělat něco jiného než nyní, to znamená vůbec něco, protože doposud mě živilo nic. A to celkem slušně. A tohle všechno má viníka. A tak je potřeba vymyslet pojmy, označit všechny ostatní za ty, co jsou pojmem a dojmem placení a zorganizovat a zaplatit odbor na ministerstvu, pozvat pár spřátelených novinářů a celou tu válku s hybridní hrozbou zpopularizovat a je to. Evropské hodnoty je potřeba ochránit za každou cenu, protože ti ostatní jsou duševně zaostalí a já jim přeci chci pomoci.

Mě dnešní Rusko nevadí. Nevidím rozdíl mezi propagandou na stanicích CNN, Al Jazeera, RT či France24. Horší je snad jen to, co je na CCTV. A potom na některých středoevropských televizích, kde je až na výjimky nic a to 24 hodin denně. Nevadí mi ani ruský prezident, je mi celkem jedno, kterou měnou se bude platit v nádražní restauraci v Sevastopolu a terorismus jakékoliv barvy pleti mi prostě hodně vadí. Rusko se podle mého názoru chová rozumně i v Sýrii a pragmaticky vůči Íránu, Indii i Číně. Rusko nestojí proti Izraeli a díky nově zvolenému prezidentovi USA to vypadá na bezproblémovou komunikaci i tam.

Dnešní Rusko pro mě rozhodně není nepřítelem. Dnešní Rusko je pro mě osobně zárukou bezpečnosti pro podstatnou část světa. A šachy si rád zahraju s kýmkoliv. Na šachovnici.

Autor: Ladislav Matuška | karma: 38.97 | přečteno: 1259 ×
Poslední články autora